Julekampagne header 2022

    Juletræer samlede næsten 300.000 kroner ind

    DECEMBER, 2022: Hammerslaget er faldet i Ungdommens Røde Kors’ årlige juletræsauktion, hvor 13 kendte danskere og brands har pyntet hver sit unikke juletræ.

    Det blev til hele 290.235 kroner, da juletræerne blev solgt på Lauritz.com, og pengene går til organisationens sociale indsatser for børn, der ikke kan holde jul hjemme. Eksempelvis hvis de er indlagt på hospitalet, anbragt uden for hjemmet eller har søgt tilflugt på et kvindekrisecenter sammen med mor.

    Rosa Kildahl, Kasper Hvidt og Anne Hjernøe er tre af de kendisser, som har pyntet hver sit unikke juletræ med luksusvarer oplevelser og personlige artefakter, og som har sikret det flotte beløb.

    ”Det vigtigste med træet er at støtte det gode formål og hjælpe børn og unge sammen med Ungdommens Røde Kors,” siger Rosa Kildahl om sit bidrag.

    Og hos Ungdommens Røde Kors er man meget glad for juletræsauktionens flotte resultat:

    ”Det høje beløb betyder, at vi kan give vores unge frivillige kan gøre en forskel for børn og unge, der har brug for støtte og fællesskab. Både i juletiden og resten af året,” siger Sidsel Nybo Andersen, der er konsulent for partnerskaber i organisationen.

    ”Årets juletræspyntere har været helt fantastiske og lagt sindssygt meget hjerte såvel som arbejde i auktionen. Der skal lyde en kæmpe takl for deres store indsats.”