Controller til Ungdommens Røde Kors

    I Ungdommens Røde Kors (URK) er en transparent og sund økonomi grundlaget for, at vi kan hjælpe udsatte børn og unge i Danmark. Vi søger en controller, som vil være med til at understøtte og videreudvikle det økonomiske fundament i URK.

    Dine opgaver
    Som controller for Ungdommens Røde Kors er ansvarlighed, overblik og kvalitetssikring nøgleord, og du skal have talenter indenfor både økonomi, kommunikation og samarbejde. Du bliver den, der holder snor i tal og processer, som understøtter og supporterer de forskellige programkonsulenter i deres projektøkonomi, og som arbejder med rapportering og regnskab for at styrke Ungdommens Røde Kors.

    Du bliver ansat på Røde Kors landskontor på Blegdamsvej med reference til Røde Kors regnskabschef og får her 35 gode kollegaer. I omegnen af 2/3 af arbejdsdagene tilrettelægges så du sidder tæt på aktiviteterne hos URK. De resterende arbejdsdage tilrettelægges så du sidder på Røde Kors’ landskontor.

    Dine arbejdsopgaver vil spænde vidt. Der er behov for, at du kan arbejde selvstændigt med afdelingsregnskaber, projektregnskaber, budgettering, økonomirapportering, udarbejdelse og dokumentation og udvikling af forretningsgange samt bidrage til udvikling og tests af URK's ERP-system, Navision. Du vil endvidere blive tovholder på årsregnskabet for URK og kontakten til revisionen.

    Din profil / vores forventninger til dig
    Din høje faglighed og praktiske erfaring er afgørende. Vi forventer, at du:

    • har stærke regnskabsfaglige kompetencer og ikke er bange for at have hands-on
    • har erfaring med budgettering og økonomirapportering
    • har et godt kendskab til og erfaring med et større ERP-system (gerne Navision)
    • har stærke tekniske kompetencer inden for Excel
    • har gode samarbejdsevner, der skaber tillid og tryghed, men at du også kan arbejde selvstændigt
    • har gode formidlingsevner mundtligt og skriftligt og kan oversætte tal til indblik og overblik
    • har en relevant videregårende økonomisk uddannelsesmæssig baggrund fx cand. merc. cand. merc.(aud), HD, HD(r) eller lign.

    Det vil være en fordel, men ikke afgørende, at du har erfaring med projektregnskaber.

    Vi tilbyder
    Et meningsfyldt arbejde med masser af udfordringer og ansvar samt et godt, humoristisk, ungt og dynamisk arbejdsmiljø. Du vil indgå i en større økonomiafdeling med god mulighed for faglig sparring såvel som godt kollegaskab.

    Stillingen er på 37 timer og er placeret dels på URK’s sekretariat på Hejrevej 30 i København NV, dels på Røde Kors landskontor på Blegdamsvej 27 på Østerbro.

    Løn og ansættelsesvilkår i henhold til Røde Kors’ fællesoverenskomst med HK og AC. Lønindplacering afhænger af erfaringer og kvalifikationer.

    Det er en forudsætning for ansættelse, at du har blank børneattest og derved giver samtykke til, at vi må indhente børneattest i forbindelse med ansættelsen og løbende gennem ansættelsesforholdet.

    Ansøgning og kontaktinformation
    Ansøgning og CV senest den 2. juni 2020. Vi modtager kun ansøgninger gennem vores rekrutteringssystem EasyCruit.

    Vi forventer at holde samtaler i uge 24 og 25.

    Tiltrædelse: 1. august 2020.

    Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør for URK, Anette Christoffersen, eller Regnskabschef for Røde Kors, Simon Nordlie.

    Om Ungdommens Røde Kors
    URK er en selvstændig organisation under Røde Kors i Danmark, der udfører det meste af organisationens børne- og ungdomsarbejde i Danmark og i verden.

    URK har ca. 300 frivillig- og ungedrevne sociale aktiviteter rundt om i hele Danmark. Aktiviteterne spænder fra ferielejre, klubaktiviteter, lektiecaféer og rådgivningstjenester til aktiviteter på krisecentre, hospitaler, psykiatriske afdelinger og i fængsler.

    URK har 38 frivilligdrevne lokalafdelinger og engagerer flere end 5.000 frivillige og flere end 13.000 medlemmer og faste støtter. Sammen med vores mange gode samarbejdspartnere er de alle med til at styrke 15.000 børn og unges selvværd og sociale relationer.

    Ansøgningsfrist: 02-06-2020

    Tiltrædelse: 01-08-2020