Økonomiansvarlig søges til vores største lokalafdeling

    Vi brug for en skarp økonomiansvarlig til at holde styr på tallene - er det dig, vi mangler?

    Som den største lokalafdeling i Ungdommens Røde Kors er det vigtigt, at vi har helt styr på pengekassen. De midler, som vi får tildelt fra fonde og kommuner, skal fordeles mellem vores aktiviteter og sikre, at der er styr på driften og administrationen bag dem. I år har vi rekordmange midler, og derfor er det særligt vigtigt, at vi har en økonomiansvarlig, som kan holde styr på det hele.

    Dine opgaver Som økonomiansvarlig er du bl.a. ansvarlig for at udarbejde årsregnskabet til vores årsmøde, søge midler fra kommuner og fonde og sørge for refusioner til de frivillige på vores aktiviteter. Der er altså både nogle faste driftsopgaver, og enkelte større opgaver i løbet af året. Derudover bliver du vores go-to person i interne spørgsmål om økonomi, og du er også ansvarlig for at holde lokalafdelingen opdateret løbende.

    Om lokalafdelingenLokalafdelingen København består af en gruppe på ca. 20 frivillige i alderen 19-30, som driver og kickstarter nye fællesskaber og aktiviteter for og med børn og unge i København og på Frederiksberg. Mens de frivillige på vores aktiviteter hjælper børn og unge med lektier og laver sjove aktiviteter med dem, holder lokalafdelingen styr på de organisatoriske opgaver: at lægge strategien, rekruttere frivillige, starte nye aktiviteter i området og naturligvis at holde styr på økonomien. Vi holder månedlige møder, hvor vi deler vores udfordringer og succeser - og så er der selvfølgelig også plads til mad og hygge. 

    Som frivillig i URK København forventer vi, at du:

    • Kan afsætte 10-15 timer om måneden i gennemsnit
    • Har lyst til at være med i mindst et år
    • Deltager i vores månedlige lokalafdelingsmøde (med aftensmad!)
    • Er struktureret og pålidelig
    • Tager ansvar og følger opgaver til dørs

    Som frivillig kan du forvente af os, at du får:

    • Rig mulighed for at styrke din faglige profil inden for økonomi og regnskab
    • Erfaring, som kan pynte på CV’et
    • Mulighed for at præge organisationens største lokalafdeling og dens retning
    • Adgang til kurser og begivenheder sammen med URKs frivillige i hele landet
    • Et godt socialt og fagligt netværk med masser af engagerede og dygtige mennesker

    Send din ansøgning med det samme!Vi har ingen bestemte krav til din baggrund eller kompetencer, men vi forventer at du har lidt kendskab til at arbejde med økonomi og regnskaber og at du har mod på at lære mere. Vi skal til at overgå til at bruge Billy's Billing til at holde styr på det hele - erfaring med systemet er et plus, men absolut ikke et krav (det har vi heller ikke selv endnu!). Du vil blive oplært af den tidligere økonomiansvarlige, og der vil løbende være mulighed for sparring med de andre frivillige i lokalafdelingen, økonomiansvarlige fra andre lokalafdelinger og URK’s sekretariat.

    Skriv en ansøgning til vores email via linket herunder og fortæl lidt om hvorfor du gerne vil være frivillig, lidt om dig selv og din erfaring. Vedhæft gerne dit CV.

    Ansøgningsfrist er d. 31 juli, men vi indkalder løbende til samtaler. Vi glæder os til at høre fra dig!

    Adresse

    Hejrevej 30
    2400 København NV

    Ansøg om jobbet

    For at være frivillig i Ungdommens Røde Kors skal du have en ren børneattest og være medlem af organisationen. Det hører du mere om senere i forløbet.